יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

על פי ההיסטוריה של ארץ ישראל, עוד מראשית היווצרות החיים על פני כדור הארץ, כל 80-70 שנה , כמו שעון ביולוגי, התרחש כאן בארץ רעידת אדמה.
רעידת האדמה האחרונה התרחשה בשנת 1927.
כלומר מאז עברו יותר מ-80 שנה ואין סיכוי שהשעון הביולוגי של אימא אדמה לא יעבוד .

במידה ותהיה רעידת אדמה בעצמה גבוהה, מרבית הסיכויים ,שמרבית התושבים , שביתם יפגע, לא יוכלו לממש את ביטוח המבנה שמכסה כנגד רעידת אדמה.


בתמונה , העיר העתיקה בירושלים, לאחר רעידת האדמה בשנת 1927.

הסיבות הם רבות , מכיסוי לא מלא של המבנה והתכולה , כמו לדוגמה כיסוי מבנה ללא כיסוי תכולה, או שערך התכולה עלה במהלך השנים מעבר לכיסוי בפוליסה שברשותו ובעל הבית שכח לעדכן את הסוכן שלו ועד חברות ביטוח וחברות משנה שמבטחות את חברות הביטוח , שיפשטו רגל ,בגלל העלויות הגבוהות של התשלום עבור הכיסויים.
אף אחד לא יכול לדעת איזו חברת משנה שמבטחת את חברת הביטוח ,שלה הוא משלם את הפרמיה החודשית, הוא נמצא ומה האיתנות הפיננסית שלה.

אך אלו הם בעיות שוליות, הבעיה העיקרית היא שמרבית הפוליסות מעניקות כיסוי למבנים כנגד רעידת אדמה , בתנאי שהם יבנו באותו מקום בו היו קודם, היינו להשיב מצב לקדמותו.
אתם יכולים לחשוב מה יקרה כשבעל הדירה בקומה הרביעית , המתגורר בבניין רב קומות שנחרב לחלוטין ברעידת אדמה, יעשה כשהדירה מתחתיו אינן מבוטחות...
חברת הביטוח תוכל לטעון , שרק במידה שהדירות מתחתיו יבנו, רק אז הם יבנו לו את הדירה, שכן אין מדובר בתשלום פיצוי כספי, אלה בהשבת המצב לקדמותו .

קיימת אפשרות, שהאזור הנגוע שמכיל איי-חורבות, לא יחודש, אלה דווקא, ייבנו מבנים באזור אחר, בדומה למה שקרה בעקבות "סופת קטרינה" בארה"ב בתקופת נשיאותו של בוש.
במקרה כזה, גם אין חברת הביטוח מכסה את עלויות הבניה מאותם סיבות שפרטתי קודם.

הפתרון הוא תוספת של ביטוח ערך קרקע .
שמבטחת לך את ערך הקרקע , עליו נמצאת הדירה שלך ואז , במקרה של רעידת אדמה תוכלו לקבל פיצוי כספי ולבנות את הדירה שלכם , בכול מקום שתחפצו ..

מי שסומך על הממשלה שתממן לו את עלות הבניה, חי באשליה, שכן רק הבנקים למשכנתאות, מבטחות יחדיו מבנים בסכום של למעלה מ-7 מיליארד ₪....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה