יום שישי, 17 באוקטובר 2014

תקנה חדשה: העובדים יוכלו לבחור בעצמם סוכן ביטוח.

הפיקוח על שוק ההון במרדף אחרי השוק, רק הבעיה היא שהשוק תמיד מנצח, אז לא מתייאשים וממשיכים קדימה.
אז הנה החדשות האחרונות.

המפקח על הביטוח בצע תיקון שמגיע יחד עם תקינה נוספת, המאפשרת לכל עובד לבחור לעצמו סוכן או יועץ ביטוח ומשחרר אותו מהחובה לפעול מול "סוכן ההסדר".
להסבר מפורט לרפורמה, ניתן לקרוא כאן.

תקוותו של המפקחת על הביטוח היא, שכעת יוכלו העובדים לבחור לעצמם את הגוף ממנו יקבלו ייעוץ ואף יוכלו להתקשר ישירות עם משווק פנסיוני מטעם חברת הביטוח או בית ההשקעות.
מכיוון שהעובד לא יהיה שבוי עוד בידי הסוכן של המעסיק, יפחתו דמי הניהול ותגדל התחרות בשוק, הן על שירותי השיווק והייעוץ והן על מוצרי הפרישה.

מטרת אגף שוק ההון בשינוי זה, הוא מניעת סבסוד עקיף של העובד בעלות הטיפול בהסדר הפנסיוני (עלויות שמומנו באמצעות הגדלת דמי ניהול) ומניעת ניגוד עניינים כלשהו בין המעביד לעובד.
הבעיה היחידה היא שאין כלל קשר בין התקנות להפחתת דמי הניהול, שכן הפחתת דמי הניהול היא תוצאה של תחרות בין חברות הביטוח ולא בין סוכני הביטוח.

סוכנויות ההסדרים הפנסיוניות שבבעלות חברות הביטוח, מסבסדות את העמלות של הסוכנים, על חשבון הרווחים מבתי ההשקעות ולא מתוך דמי הניהול שלקרנות הפנסיה, מה שמאפשר להם להפחית את דמי הניהול לעובד לכמעט אפס אחוזים.
הרווחים של בתי ההשקעות, שמנהלים את כספי הפנסיה של העמיתים, מגולמים בתשואה ולא בדמי הניהול של החסכונות הפנסיוניים, כך שהעובד לא מרוויח כלל מהפחתת דמי הניהול.

נשאר רק לבדוק כיצד בפועל המעסיק יתמודד בפועל עם הנהלת חשבונות, שהולכת להיות כפולה ומכופלת במקרה הטוב, שכן עליו מוטלת המשימה, לדאוג להעברת הכספים של העובדים לחברות הביטוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה